OSS

Spørgsmål og svar vedr. Originale Service

Her finder du ofte stillede spørgsmål og de tilhørende svar.

    Reparation

    Hvordan bestiller jeg en reparation?
    Det nemmeste er at bestille reparationen online via din personlige MyFestool konto. Du kan så gøre brug af den gratis transportservice, får reparationen udført hurtigt og modtager regelmæssigt statusmeddelelser om reparationsprocessen.
    Din Festool forhandler kan også tage imod reparationsordrer. Vær dog opmærksom på, at bearbejdningstiden så kan være længere på grund af ekstra transport- og kommunikationsveje.

    Hvorfor er det hensigtsmæssigt at få reparationen udført direkte hos Festool?
    Du har fuld kontrol og fuldt overblik over dit værktøjs reparationsstatus.
    Ved brug af online-repair henter vi værktøjet gratis på den ønskede adresse. Mens værktøjet er undervejs, planlægger vi tid til analyse og reparation. Normalvis er værktøjet kun 48 timer på vores værksted, indtil det kan returneres gratis igen – repareret, rengjort og kontrolleret for elektrisk sikkerhed.
    Der er 1 års garanti på de reparerede eller udskiftede reservedele. 
    Vi tjekker automatisk dit værktøjs garantistatus – hvis det er registreret til all-inclusive garantien, og garantien ikke er udløbet, er reparationen gratis.
    Hvis der er softwareopdateringer til dit værktøj, installerer vi dem i forbindelse med reparationen, hvis det er nødvendigt.
    Vores medarbejdere er uddannet specielt til at reparere Festool produkter, så arbejdet sidder på rygraden, og du får dit værktøj tilbage hurtigst muligt igen.
    Vi bruger selvfølgelig kun originale reservedele – som vi altid har på lager, så der ikke er nogen bestillingstid.
    Inden værktøjet returneres, justerer og finindstiller vi det. Desuden rengøres det skånsomt med tøris i tilfælde af stærk tilsmudsning.
    Vi udfører en elektrisk sikkerhedskontrol og vedlægger et certifikat.

    Hvor lang tid tager en reparation

    Hvor længe er mit værktøj undervejs?
    Som regel reparerer vi dit værktøj inden for 48 timer.
    Fra afhentning til returnering tager det ca. en uge, hvis du gør brug af vores online-repair.

    Stiller Festool en udlejningsmaskine til rådighed i tilfælde af reparation?
    Nej, Festool stiller ikke udlejningsmaskiner til rådighed i tilfælde af reparation.
    Nogle Festool forhandlere tilbyder udlejningsmaskiner, hvis du brug for det.
    Spørg derfor din forhandler til råds.

    Hvornår kommer pakkedistributøren? Kan der aftales en tid?
    Det er desværre ikke muligt at aftale en bestemt afhentningstid.
    Du kan dog angive, hvor du gerne vil have værktøjet hentet.
    Du kan også aflevere værktøjet gratis i en pakkeshop. Du kan få vist de deltagende butikker efter, at du har bestilt reparationen.

    For andre muligheder bedes du kontakte vores kundeservice.

    Omkostninger

    Hvad koster det at få værktøjet hentet?
    Afhentningen er altid gratis. Der kan opstå omkostninger i forbindelse med returneringen.
    Ved brug af online-repair via MyFestool er returneringen også gratis – endda også uden for garantitiden.
    Hvis der ikke gøres brug af online-repair, og der ikke er nogen garanti, koster returneringen 250 kr ekskl. moms.

    Hvad koster reparationen?
    Hvis værktøjet er registreret til all-inclusive garantien, er reparationen gratis i garantitiden.
    I alle andre tilfælde modtager du et overslag, efter at vi har foretaget en fejlanalyse.
    For at vi kan lave et så præcist overslag som muligt, er vi nødt til at skille værktøjet ad, indtil vi har fundet alle fejl. Vi er selvfølgelig meget omhyggelige og afmonterer ikke værktøjet mere end nødvendigt. På den måde forhindrer vi unødvendige meromkostninger i forbindelse med reparationen.
    Du kan også angive en prisgrænse ved bestilling af reparationen – vi reparerer så dit værktøj med det samme op til denne pris og sender om nødvendigt et overslag på yderligere reparationer. Dette er især en god mulighed i forbindelse med ældre værktøj, som har mistet værdi.

    Hvor meget koster et overslag?
    Du skal ikke betale for at få lavet et overslag.

    Hvilke muligheder har jeg, når der er lavet et overslag?
    Du kan få værktøjet repareret til de angivne betingelser.
    Vær her opmærksom på punktet "Omkostninger & emballage" med spørgsmålet: "Hvorfor returneres mit værktøj afmonteret og ikke monteret?"

    Angives manglende dele på værktøjet i overslaget?
    Dele, som er vigtige med hensyn til funktionen og sikkerheden, monteres og angives også i overslaget. Hvis du f.eks. sender os en rundsav uden pendulskærm, er vi nødt til at montere en skærm af hensyn til vores og din sikkerhed og angiver også dette i overslaget.

    Tilpasser Festool reparationsprisen til min prisgrænse?
    Nej, vi reparerer selvfølgelig kun det, som er defekt. Prisen tilpasses derfor det faktiske arbejds- og materialeforbrug og ikke din prisgrænse.

     

    Emballage & forsendelse

    Hvorfor skal jeg angive batteriets størrelse ved reparationer på akku værktøj og batterier?
    Lithium-ion-batterier klassificeres generelt som farligt gods. Der gælder særlige forskrifter fra 100 Wh. For Festool gælder det batterier fra en størrelse på 6,2 amperetimer (Ah).
    For at garantere en sikker transport skal vi derfor kende følgende oplysninger:

    • Det nøjagtige styktal
    • Varebetegnelsen inkl. Part no., findes på bagsiden af batteriet
    • Batterikapaciteten, findes også på bagsiden af batteriet

    Hvis din forsendelse indeholder farligt gods, stiller vi den passende mærkat til mærkning til rådighed som download.

    Er det muligt at angive en anden afhentnings- eller leveringsadresse?
    Ja, du kan angive en anden afhentnings- eller leveringsadresse ved bestilling af en reparation via MyFestool eller hos din kontaktperson.

    Hvordan skal jeg pakke det defekte værktøj ind?
    Hvis dit værktøj befinder sig i en SYSTAINER, skal det ikke emballeres yderligere.
    Løst værktøj skal emballeres sikkert og brudsikkert i kasser.

    Overhold også de separate emballeringsbestemmelser for forsendelse af farligt gods.

    Hvorfor returneres mit værktøj afmonteret og ikke monteret?
    For at vi kan lave et så præcist overslag som muligt, er vi nødt til at skille værktøjet ad, indtil vi har fundet alle fejl.
    Efter modtagelse af overslaget har du valgt ikke at få udført reparationen og bedt os om at returnere det defekte værktøj.
    Hvis værktøjet udgør en sikkerhedsfare, er vi ifølge lovgivningen (den tyske arbejdsulykke- og erhvervssygdomsforsikring DGVU forskrift 3+4 og VDE/ÖVE-forskrifter) forpligtet til at returnere værktøjet i ikke driftsklar tilstand, så der ikke kan opstå skade på dig som kunde og bruger. Dette koster 250 kr. ekskl. moms.
    Hvis du vil have det defekte værktøj returneret i monteret tilstand, koster det 250 kr ekskl. moms på grund af ekstra arbejdstid. Også i dette tilfælde er vi til dels forpligtet til at returnere værktøjet i ikke driftsklar tilstand, så der ikke kan opstå skade på dig som kunde og bruger.

    Reparationer i udlandet

    Kan jeg få mit værktøj repareret, når jeg er i udlandet?

    Selvfølgelig kan du også få dit værktøj repareret i det land, du opholder dig i, såfremt der er en Festool Original Service. Kontakt i dette tilfælde vores kundeservice på telefon:  44 84 20 24. Vores telefoner er åbne mandag til torsdag fra 08.00 til 16.00 og fredag fra 08:00 til 15:30

    Hvilke garantikrav har jeg, hvis jeg har købt og registreret et værktøj i Danmark og nu opholder mig i udlandet?

    Kontakt i dette tilfælde vores kundeservice på telefon:  44 84 20 24. Vores telefoner er åbne mandag til torsdag fra 08.00 til 16.00 og fredag fra 08:00 til 15:30